RIVER CLEANUP 17/09/2022

Sinds juni 2020  heeft Rotary er een actiepunt bij namelijk: “duurzaamheid van het milieu” ( klik hier voor meer info )

In het  kader van World Cleanup Day organiseert RC Gent-Noord ieder jaar een Cleanup om mensen te sensibiliseren en te motiveren minder zwerfvuil achter te laten. Velen onder u hebben daar reeds aan meegewerkt ! Dit jaar is de afspraak op 17 september 2022 aan het Houtdok te Gent.

Check-in en briefing om 14u00 aan Bar Bricolage, Chinastraat 1.

14u00-14u30  Uitdelen van materiaal, handschoenen, grijpers, plastic zakken en briefing.

14u30 Start Cleanup

Er worden groepen van +/- 25 personen gevormd. Iedere groep doet onder leiding van een gids een route van ongeveer 3 kilometer.
Onderweg wordt het gevonden zwerfvuil in plastic zakken verzameld. Iedereen kan zeker volgen, ook kleinere kinderen (kleinkinderen?).

Het is ook mogelijk de cleanup te doen met een kano op in het Houtdok (zie verder).

16u00 Aankomst op onze vertrekplaats en wegen van het verzamelde zwerfvuil.

16u30 afsluiter en drink.

Uw deelname aan de Cleanup zouden wij zeer op prijs stellen …

Voor de organisatie vragen wij U iets te laten weten  Via deze link , of stuur een antwoord per mail, of via de pagina op facebook.
Indien U wenst deel te nemen in een kano , gelieve nadat je bent ingeschreven, een seintje te geven aan maarten@dokano.be

Vergeet niet uw goed humeur mee te brengen, en kom met uw gezin, buren of familie

Hoe meer, hoe beter….

See you on 17.09.2022 ?