Souvenirs

GetInline-1GetInline-2  GetInlineGetInline-3

De samenwerking tussen de verschillende Gentse Rotary clubs is niet nieuw.

Reeds in 2001 organiseerden de 5 Gentse clubs (Portus Ganda was er toen nog niet!) de succesvolle fototentoonstelling “De Aarde vanuit de Hemel” van Yann Arthus Bertrand.

We kwamen toen reeds naar buiten als “Rotary in Gent”.

27.000 bezoekers bezochten de tentoonstelling in de Sint-Pieters abdij en de actie bracht 125.000 euro op.
De helft werd geschonken aan CAW Artevelde voor de aankoop van het klooster waar ze nu vertoeven.

De andere helft werd besteed aan grote wereldwijde projecten i.v.m. “Avoidable Blindness” en “Cataract” (5 matching grants, waarvan één voor 128.000 usd, en 4963 cataract operaties).

___________________________________________________________________________

ROTARY IN GENT VOOR WOII

Wil je alles te weten komen over de geschiedenis van ‘Rotary in Gent’ voor WOII? Download dan volgende Power Point Presentatie van Bruno Van Verdeghem (RC Gent): Rotary in Gent voor WO II’