Wie zijn we?

cityline

De Gentse samenleving kan reeds meer dan 95 jaar lang rekenen op de solidariteit van Rotary.  RC Gent, de oudste van de zes Gentse clubs zal in 2026-27 zijn 100e verjaardag vieren!

Deze serviceclubs onderzoeken waar noden zijn: RC Gent, RC Gent-Haven Gand-Maritime, RC Gent-Zuid, RC Gent-Noord, RC Gent-Prinsenhof, RC Gent-Portus Ganda

Samen met de twee Rotaract clubs  Gent Prinsenhof  en Ghent organiseren ze het jaarlijks Wijnweekend ten voordele van vzw VOG: Voedselondersteuning Gent

Samen met andere organisaties zetten ze projecten op rond welzijn, cultuur en onderwijs. Op vrijwillige basis leveren zo’n 300 Gentse Rotary- en Rotaractleden hun expertise en knowhow, materiële, morele en financiële steun.

Om de vele steunprojecten te kunnen financieren werven we fondsen.  De jaarlijkse Wijnse Feesten zijn het gezamenlijk fundraising event van alle Gentse Rotary en Rotaract clubs. De opbrengst daarvan gaat integraal naar Voedselondersteuning Gent vzw.