Verslavingspreventie

drugspreventie

Verslavingspreventie is een noodzakelijk engagement. Elk van ons kent in zijn of haar omgeving de gevolgen van verslaving. Onze gemeenschappen zetten zich in, maar ontbreken man- en daadkracht. We kunnen samen een groot verschil maken. Ieder van ons draagt daarin verantwoordelijkheid. Zo ook de Rotaryclubs en hun leden Rotariƫrs, die daarom uitgenodigd worden om in hun eigen club een commissie Verslavingspreventie in het leven te roepen en initiatieven rond het thema uit te werken. Om dit te verwezenlijken staan zij niet alleen en kunnen ze ten allen tijde beroep doen op de leden van de commissie Verslavingspreventie (en de daaraan verbonden experts) van het district waartoe hun Rotaryclub behoort.

Deze commissie die in 2008 werd opgericht op initiatief van de Gentse clubs is ondertussen niet alleen interdisctrict, maar ook internationaal en is nu een erkende Rotarian Action Group (RAG) Addiction Prevention